• info.edukind@gmail.com

Invatare socio-emotiona in scoli

Ateliere Invatare Socio-Emotionala

Programele de invatare socio-emotionala se adreseaza atat copiilor si parintilor, cat si educatorilor, invatatorilor si profesorilor.

Relatiile cu adultii reprezinta baza dezvoltarii abilitatilor socio-emotionale, iar relatia parinte-copil reprezinta primul si cel mai important context pentru dezvoltarea acestor abilitati. Totodata, cercetarile* in domeniu au aratat ca invatarea socio-emotionala, aplicata in scoli, le-a sporit copiilor si tinerilor rezultatele academice si sansele de se angaja inainte de 25 ani.

Abilitatile de invatare socio-emotionale sunt la fel de importante ca matematica sau a invata literele, cu beneficii atat in timpul anilor de scoala, cat si pe parcursul vietii. Rezultatele sunt optime atunci cand acest proces incepe de la o varsta frageda si continua pana la liceu.

EduKIND propune o serie de ateliere de invatare socio-emotionala pentru ciclul primar (copii cu varste intre 6-10 ani), ce se pot desfasura saptamanal, in cadrul orelor de Dezvoltare Personala din timpul programului de scoala.

Prin intermediul atelierelor pentru copii intre 6 si 12 ani, EduKIND propune crearea unui spatiu educational, care sa raspunda nevoilor de invatare ale copiilor din secolul 21.

Dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale le ofera copiilor posibilitatea de a-si  identifica si recunoaste propriile emotii, punctele forte si limitele personale,  abilitatea de a-si gestiona propriile emotii si comportamente pentru a-si atinge obiectivele personale in situatii diverse, de a dezvolta relatii constructive, de a stii sa lucreze in echipa, de a gestiona conflictele in mod eficient,  de a arata intelegere si empatie fata de ceilalti, de a respecta norme etice si sociale, precum si capacitatea de a lua decizii in mod responsabil si constructiv.

EXEMPLE ATELIERE

~ CUM TE PUI IN PAPUCII ALTUIA? ~

Ateliere empatie

A fi un bun prieten sau un coleg de echipa de succes se bazeaza pe capacitatea copilului de a intelege modul in care alte persoane se simt si cum acestea reactioneaza la diferite situatii.

Empatia reprezinta o treapta importanta in dezvoltarea emotionala si sociala. Empatia este capacitatea de a recunoaste si, intr-o oarecare masura, de impartasi sentimentele (cum ar fi tristetea sau fericirea) care sunt experimentate de catre o alta fiinta, chiar daca aceasta nu le exprima explicit.  

~ SUPER EROUL DIN TINE ~

Ateliere rezilienta emotionala

Din ce in ce mai des intalnim un deficit la nivelul rezilientei la copii, atat in mediul educational cat si in alte medii.  

Rezilienta reprezinta capacitatea de adaptare la schimbari neasteptate sau la diferite situatii, fara a fi coplesiti de evenimente.  

In prezent, copiii se confrunta cu diferite situatii care ii solicita si care pot deveni pentru ei un factor de stres (ex: un program incarcat la scoala, presiune din partea colegilor sau situatii dificile in familie etc).

In cadrul acestor ateliere, ne propunem sa folosim metode creative (povesti terapeutice, pictura, modelaj, joc de rol etc), ce au la baza urmatoarele teme: constientizarea propriei persoane, recunoasterea si comunicarea propriilor emotii, identificarea emotiilor celor din jur si invatarea unor modalitati de a raspunde in mod adecvat la acestea, relatia cu mine si cu cei din jur, autocontrol si respect, luarea de decizii si rezolvarea de probleme.

Atelierele sunt coordonate de specialisti in Psihologie, Stiintele Educatiei, Psihopedagogie si Psihoterapie, cu pregatire in Terapie prin Joc si Dramaterapie si experienta de lucru in organizarea grupurilor de socializare pentru copii, inclusiv pentru copii cu dificultati de invatare si comportamentale.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

*The Economic Value of Social and Emotional Learning, Columbia University  

The Impact of Enhancing Students’ Social and Emotional Learning: A Meta-Analysis of School-Based Universal Interventions