Invatarea Socio-Emotionala

Emotiile nu sunt doar pe harta psihologiei şi psihoterapiei. In secolul 21, invatarea socio-emotionala este parte esentiala in educatie.
 Invatarea socio-emotionala - in viziunea World Economic Forum in 2016:
“Pentru a face fata provocarilor secolului 21, copiii nu au nevoie doar de ceea ce le ofera educatia traditionala. Mediul de munca va presupune, in viitor, profesii pentru care abilititatile sociale si emotionale vor fi indispensabile. 
Conform unei estimari, 65% dintre copiii care intra in invatamantul primar vor ajunge sa lucreze in profesii care nu exista astazi, şi care vor pune accent pe creativitate, initiativa şi adaptabilitate.Invatarea sociala şi emotionala ii  va pregati pe copiii de astazi pentru o piata a muncii in evolutie,  cu beneficii la nivel individual, dar şi economic si social.”

Ce inseamna Invatarea Emotionala?

Gestionarea propriei persoane (Self-Management) - Gestionarea propriilor emotii si comportamente pentru atingerea scopurilor personale.
Constientizarea propriei persoane (Self-Awareness) - Identificarea si recunoasterea propriilor emotii si valori, dar si a calitatilor si provocarilor.
Luarea deciziilor in mod responsabil (Responsible Decision-Making) - Capacitatea de a face alegeri etice si constructive cu privire la comportamentul personal si social.
Abilitatile de relationare (Relationship Skills) - Abilitatea de a crea relatii pozitive, de a lucra in echipa, de a gestiona conflicte in mod eficient.
Constientizarea mediului social (Social Awareness) - Capacitatea de a arata intelegere si empatie fata de ceilalti.

 

Sursa: Collaborative for Social & Emotional Learning (CASEL)